Wednesday 18 November 2009

PLASMA HIDUP KINGTON




PENERANGANMENGENAI PLASMA HIDUP KINGTON

Bahagian 1: Produk:

1)Apakah itu Plasma Hidup Kington?

Kington adalah satu produk unik dan eksklusif yang membekalkan 83 unsur-unsur bioketersediaan panting yang didapati dalam satu lokasi spesifik dan menggunakan satu kaedah khusus yang ditentukan oleh Rene Quinton.

2)Apakah kebaikan Plasma Hidup Kington?

Kington mengembalikan persekitaran dalaman kita yang bertanggungjawab untuk setiap fungsi dalam badan kita. Segala-gala dalam badan manusia itu bergantung ke atas kualiti dan keseimbangan bendalir-bendalir ini. Apabila persekitaran dalaman kita berada pada peringkat optimum, setiap sel, tisu dan organ, mula bereaksi dan berfungsi secara normal.

3)Apakah itu persekitaran dalaman?

Persekitaran dalaman itu adalah bendalir-bendalir yang mengeliling kedua-dua bahagian luaran dan dalaman sel. Mereka yang bertanggungjawab untuk setiap fungsi badan termasuk bendalir luar sel, bendalir intrasel, bendalir antara ruang, plasma darah, bendalir sistem limfa, cecair amnion, serebrospina, dan sebagainya.

4)Mengapa kita mengambil Plasma Hidup Kington?

Kita perlu mengambil Plasma Hidup Kington kerana kita mesti memulihkan persekitaran dalaman kita. Penyakit-penyakit yang spesifik, dan kesihatan yang tak baik secara umum, adalah basil daripada kecacatan bendalir dalaman. Kecacatan persekitaran dalaman ini menganggu setiap fungsi fisiologikal termasuk sistem imun, sistem endokrin dan sistem saraf.

5)Mengapakah persekitaran dalaman kita amat terjejas?

Setiap hari kita dikelilingi oleh bahan-bahan cemar daripada makanan, air dan udara yang kita sedut. Seperkara lagi, cara pemakanan kita juga penyumbang utama kepada gangguan dalaman kerana kita makan jenis makanan salah dan kandungan nutrisi tanah bumi kita yang kurang baik. Kita semua tahu keburukan makanan segera, gula pasir halus, tepung halus dan benda-benda lain yang memusnahkan keseimbangan persekitaran dalaman kita.

6)Apakah kandungan aktif Plasma Hidup Kington?

Kandungan aktif utama adalah 83 jenis mineral dan unsur surih pada bahagian yang mencerminkan bendalir badan kita dan boleh diserap dengan mudah, diasimilasikan dan berfungsi.

7)Bagaimanakah Plasma Hidup Kington berfungsi?

Kington adalah satu larutan unggul untuk memulihkan keseimbangan bendalir-bandalir dalaman badan. la memberi khasiat secara beransur ansur , dan akhirnya menggantikan persekitaran dalaman kita yang terganggu; !a menyeimbangi keperluan mineral kita dan mengembalikan mineral surih kritikal yang kurang di kalangan kebanyakan orang .

8) Apakah perbezaan antara Plasma Hidup Kington dengan produk air laut lain?

a)Kington bukan hanya air laut. Kington adalah satu-satunya plasma laut yang pernah digunakan oleh beribu-ribu para doktor, hospital-hospital dan klinik-klinik selama lebih 100 tahun.

b)Keselamatan dan kemujarabannya disokong oleh ratusan daripada ribu-ribuan kajian kes yang didokumentasikan.

c)la satu-satunya plasma laut yang dibukti secara klinikal berupaya menggantikan keseluruhan isipadu darah binatang tanpa sebarang kecacatan pada organisma.

d)la satu-satunya plasma laut di mana bendalir hidupnya yang luar biasa daripada mekar plankton, yang dihasilkan dengan menggunakan protokol Quinton yang eksklusif dan terkenal.

9) Apakah bendalir hidup luar biasa daripada mekar plankton?

Secara mudah, ialah Plasma Hidup Kington!

10) Apakah penemuan utama Rene Quinton?

Rene Quinton ma punyal minat yang kuat dalam konsep persekitaran dalaman. Teori Evolusi Darwin mencadangkan bahawa semua hidupan di bumi adalah produk daripada sel tunggal organisma¬organisma lautan. Ini menarik perhatian Quinton dan membangkitkan semangatnya untuk menglihat dalam laut untuk mengetahui perkaitannya dengan persekitaran dalaman manusia. Dan akhirnya Rene Quinton mengetahui bahawa mineral, biologikal dan kuantum bersamaan dengan persekitaran dalaman boleh didapati daripada satu lokasi tunggal dalam lautan yang dipanggil mekar plankton vorteks. Penemuan ini digelar oiehnya 'Plasma de Quinton'. Hari ini kita tahu is sebagai Plasma Hidup Kington.

11) Apakah penerbitan yang mendokumenkan kajian kes dan penggunaan klinikal Plasma Hidup Kington?

a) VIDAL, di mana ia adalah bahasa Perancis 'Physician Desk Reference' (PDR), yang menerbit berikut:

i. Ciri-ciri luar biasa itu Plasma Hidup Kington.

"Plasma de Quinton adalah seiras secara fizikal, secara kimia dan secara fisiologi dengan persekitaran dalaman kita dan menyediakan keadaan optimum untuk korpuskel darah merah dan leukosit dan pecahan-pecahan darah lain. la mungkin boleh menggantikan keseluruhan isipadu darah seekor binatang dengan Plasma de Quinton tanpa sebarang kecacatan pada organisma. "

ii. Penggunaan luar biasa Plasma Hidup Kington

"Pada awal 1900 di Eropah di mana satu mass wabak penyakit-penyakit paling virulen: taun, Tuberculosis, kepialu, sifilis, cacar, jangkitan gastrousus, athrepsia dan selesema. Penggunaan antibiotik telah hampir 30 tahun dan kematian, terutama antara bayi-bayi dan kanak-kanak, adalah beratusan daripada ribuan. Semenjak 1906 Rene Quinton menumpukan kerjanya untuk mengatasi krisis ini menggunakan Kaedah Laut Therapeutic.

b)Kajian Klinikal Besar I - 1925 Penerbitan kajian kes bahawa lebih daripada 2000 subjek di mans penyakit mereka dirawat dengan Plasma Hidup Kington dan telah diawasi selama lima belas tahun atau lebih selepas rawatan.

12) Apakah pencapaian-pencapaian terbesar Plasma Hidup Kington di Eropah?

Salah satu penggunaan Plasma Hidup Kington ialah untuk merawat wanita hamil yang mempunyal risiko tinggi (lebih daripada 70%) memperoleh anak cacat anggota badan yang serius dan berkemungkinan mati dalam tahun pertama.

Wanita yang menpunyai sejarah kehamilan berisiko tinggi yang mengakibatkan kematian janin, kematian pada zaman kanak-kanak, atau kelahiran cacat anggota badan, telah diberi suntikan subkutaneus Plasma Hidup Kington setiap hari.

Keluarga-keluarga ini telah diawasi dalam tempoh 5 hingga 10 tahun. Dalam semua kes-kes yang dilaporkan, kehamilan-kehamilan dengan Plasma Hidup Kington mencapai 90% pertumbuhan janin yang normal dan sihat. 10% bayi-bayi lain yang lahir dengan kecacatan minor pulih sepenuhnya selepas 2 bulan mengambil Plasma Hidup Kington.

13) Apakah klinikal yang signifikan bagi Plasma Hidup Kington?

Pada 100 tahun yang lalu, Plasma Hidup Kington telah digunakan atas kejayaan luar biasanya bagi memulihkan keseimbangan fisiologi, menyokong kesihatan gastrousus , menggalakkan pertumbuhan sihat probiotik usus, menggalakkan pertumbuhan optimum, mengekalkan prestasi optimum dan meningkatkan stamina fisiologikal. Ini termasuk bahagian-bahagian bagi:

a)Rawatan pranatal: menyokong pembesaran janin secara optimum

b)Pediatrik: pengambilan makanan nutrisi, pertumbuhan dan pembesaran optimum dan penghidratan selular.

c)Giriekologi: menyokong fungsi kelenjar optimum, kesihatan faraj, dan menyokong kitaran haid normal.

d)Dermatologi: mengembalikan keseimbangan mineral yang panting untuk pembentukan kolagen matriks secara optimum

e)Kesihatan pernafasan: bantu menormalkan fungsi pernafasan selepas tekanan berpanjangan

f)Penggunaan pada gigi: bantu mengukuhkan gusi dan menggalakkan pH oral secara optimum dan percambahan bakteria oral yang sihat

g)Kesihatan Castro-intestinal: menormalkan pH usus dan fisiologikal; menyokong percambahan sihat probiotik dalam usus itu

h)Penghasilan hormon: menyokong panghasilan hormon secara optimum atas kehadiran mineral bioketersediaan dan asid-asid amino

i)Neurologi: menyokong fungsi otak dan neuronal secara optimum

Bahagian 2: Cadangan Pemakanan

1)Adakah Plasma Hidup Kington disahkan HALAL?

Ya, isotonic kington adalah disahkan halal.

2)Apakah tempoh penyimpanan produk ini?

Lima tahun/60 bulan dari tarikh pengeluaran.

3) Apakah cara terbaik untuk pengambilan produk ini?

Ambil 1-2 ampul setiap hari dengan perut kosong. Kuantiti ditambah mengikut keadaan kesihatan serta keperluan konsumer. Akan tetapi, individu yang berumur lanjut atau dengan keadaan kesihatan yang serius tidak seharusnya mengambil lebih daripada 2 ampul sehari sehingga pengambilan melebihi 60 hari. Sehingga 4 -6 ampul boieh diambil sehari dengan masa yang berlainan sepanjang hari (tidak boleh melebihi 2 ampul sekali) jikalau terdapat keperluan tertentu.

4)Plasma Hidup Kington mengandungi natrium. Adakah is sesuai bagi individu dengan hipertensi?

Tentu YA..

5)Bolehkah wanita mengandung mengambil produk ini? Bagaimana dengan bayi/ kanak-kanak?

Boleh, wanita mengandung serta bayi/kanak-kanak boleh serta sebenarnya, mereka sepatutnya mengambil produk ini. Produk ini telah banyak digunakan di Negara Eropah selama 100 tahun oleh wanita mengandung serta bayi yang berumur satu minggu.

6)Apakah kesan yang berkemungkinan berlaku selepas pengambilan produk ini?

Kesannya adalah berbeza mengikut individu. Boleh dikatakan semua orang akan berasa sihat , bertenaga, keselesaan minda dan kehilangan tekanan.

7)Berapa lamakah produk ini akan berada dalam keadaan "baik" selepas pembukaan ampulnya?

Oleh sebab Kington diproses secara semulajadi, ia adalah balk diminum dalam satu jam sebaik sahaja ampulnya dibuka. Adalah lebih baik minum dengan serta –merta untuk mendapat keberkesanan yang maksimum.

8) Bolehkah Plasma hidup Kington dicampur dengan minuman yang lain?

Secara teori, ya. Tetapi bagi keberkesanan maksimum, ia seharusnya diminum dengan perut kosong dengan segelas air Bio Pure.

9) Bolehkah pemakan sayur mengambil Kington?

Tiada "haiwan" bernyawa yang terdapat dalam Plasma Hidup Kington. Oleh itu, ia adalah sesuai untuk pemakan sayur. Kington adalah halal "Parve" dan dikatakan "mentah" dan organik.

10)Adakah bayi pra-matang boleh mengambil Kington? Jika boleh, apakah cadangan dosnya?

Ya, Kington akan memanfaatkan semua orang. Bagi kes bayi, ia adalah seperti cecair amniotik. Kington menghantar cecair kepada bayi dengan secara langsung dan efektif. Dosnya adalah 1 hingga 2 ampul setiap hari bercampur dengan sebotol ibu susu.

11)Bolehkah Kington disuntik kedalam tubuh badan?

Walaupun Kington telah digunakan dengan tiara ini lebih daripada 70 tahun, tetapi kita tidak mencadangkan is digunakan dengan cara pengambilan ini. Pengambilan dengan cara tersebut memerlukan kemahiran dan pemerhatian daripada pakar perawatan atau pakar kesihatan.

12) Oleh sebab salah satu elemen surih adalah iodin, oleh itu bolehkah individu dengan masalah timid mengambil Kington?

lodin dalam Kington adalah dalam bentuk kristaloid dan boleh diserap dan digunakan dengan mudah. Kandungan iodin dalamnya adalah dalam kuantiti surih serta dalam lingkungan keperluan tubuh badan kita.

13)Bolehkah Kington membantu dalam pelbagal penyakit kronik seperti kanser, inflamasi dan penyakit kulit?

Kington tidak boleh "mengubati" penyakit secara langsung. Seperti yang dinyatakan tadi, Kington mengembalikan "internal terrain" /persekitaran dalaman dengan memberi kesemua nutrien yang diperlukan oleh badan dan seterusnya ini membolehkan tubuh badan memulih dengan sendiri.

14) Apakah cadangan pengambilan bagi bayi dan kanak-kanak?

Kington adalah salah satu cara yang paling selamat dan dikaji secara meluas dalam sejarah. la boleh diambil oleh semua orang. Cadangan pengambilannya adalah 1-2 ampul setiap hari.

15)Apakah cadangan pengambilan bagi warga tua? Adakah terdapat sebarang perhatian khasnya yang perlu diambil?

Cadangan pengambilan bagi warga tua adalah sama dengan dewasa iaitu 1-2 ampul setiap hari. walau bagaimanapun, individu dengan usia lanjut atau keadaaan kesihatn serius tidak seharusnya mengambil lebih daripada 2 ampul setiap had sehingga mereka mengambil lebih daripada 60 hail. Sehingga 4–6 ampul boleh diambil sehari dengan masa yang berlainan sepanjang hari (tidak boleh melebihi 2 ampul sekali) jikalau terdapat keperluan tertentu.

16) Apakah sebabnya produk ini hanya dijual oleh perubatan/pakar-pakar di Amerika Syarikat dan Negara-negara lain?

Ini adalah kerana ia adalah sangat efektif dan "plasma hidup" yang kuat maka ia adalah perlu diambil perhatian supaya tidak digunakan secara agresif. Sejarah kesihatan individu dan gaya hidup memainkan peranan yang panting dalam cadangan pengambilan Plasma Hidup Kington.

17) Berapa lama pengambilan Kington diperlukan sebelum apa-apa peningkatan kebaikan kesihatan didapati?

Jangka masanya adalah berbeza dari satu individudengan individu yang lain. Sesetengah akan mengambil beberapa bulan sementara sesetengah akan mengambil beberapa hari. Tiada sebarang jangka masa yang tetap tetapi anda akan mendapati pecubahan yang nyata selepas pengambilan produk ini selama 2 bulan.

19) Apakah "krisis pemulihan" yang berkemungkinan berlaku selepas pengambilan Plasma Hidup Kington?

Seperti yang diperkatakan tadi, is adalah berbeza dari individu ke individu, bergantung kepada keadaaan persekitaran dalaman serta tahap kemerosotan fungsi organ. Kebanyakannya tidak akan mengalami sebarang "krisis pemulihan". Sesetengah akan mengalami sakit kepala yang ringan, sakit sendi, ketidakselesaan gastrik dan keletihan. Individu yang menmpunyai sistem penghadaman yang tidak baik dan tabiat makan akan mengalami muntah-muntah dimana ini merupakan satu reaksi badan menyingkirkan toksin yang terkumpul dari masa ke semasa.

20)Jikalau seseorang itu menghidapi kanser dan menjalani kemoterapi, radiasi atau perubatan, bolehkah dia mengambil Kington?

Ya, tetapi krisis pemulihannya berkemungkinan sangat sukar. Pemerhatian yang teliti amat diperlukan. Cadangannya hanya satu ampul sehari bagi permulaan pengambilan. Jikalau mempunyai krisis pemulihan, dan dapat diterima maka kekalkan dengan pengambilan satu ampul sehingga krisis hilang. Tambahkan kuantiti pengambilan secara perlahan-lahan.


28 comments:

  1. saya pengidap gastrik..apakah kington dapat memulihka penyakit gastrik

    ReplyDelete
  2. fallofian tube saya tersumbat,haid tidak ter atur.boleh ke kingston elken ni pulihkan tube fallofian dan haid saya.pls reply.tq

    ReplyDelete
  3. Boleh tolong share sijil pengesahan halal?

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. mcm mana dgn pengidap hiv?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Produk terbaru iaitu helfahex akan membantu..wassup/call 0175169629 nia untuk keterangan lebih lanjut.

      Delete
  6. Suami saya seorang penghidap diabetes serta mempunyai beberapa penyakit lain..dan kini buah pinggang suami tidak berfungsi/rosak sehingga memerlukan dialisis..soalan saya..bolehkah suami saya menggunakan kington..terima kasih

    ReplyDelete
  7. Suami saya seorang penghidap diabetes serta mempunyai beberapa penyakit lain..dan kini buah pinggang suami tidak berfungsi/rosak sehingga memerlukan dialisis..soalan saya..bolehkah suami saya menggunakan kington..terima kasih

    ReplyDelete
  8. Makan habbatus saudah ... Bapak saya amalkan sesudu pagi dan malam ... Alhamdulillah baik dari dialisis... Minim dgn air zam zam

    ReplyDelete
  9. Ini kisah benar yg berlaku pada mak sy, mak sy pengidap kencing manis dan darah tinggi dan kencing manis dah cucuk insulin tiap hari, pada pertenghan thun 2014 mak mengalami msalh buah pinggang dan DR sah kn terdapat batu kecil dlm buah pinggang mak, dan DR bagitau yg mak sy terpaksa buah dialisis dfn kadar segera, sy mintk mak mkn kington selma sebuln Alhamdulillah batu kecil dh hilang, dan selma setahun pengambilan kington buah pinggang mak sy dlm keadaan baik dan tidak perlu buah dialisis, DR pakar pelik dgn keadaan buah pinggang mak sy dlm keadaan yg sangat baik dan kulit mak sy makin cantik mak sy mengambil produk kington dan DR xeniji selma setahun. Kita kene tau penyakit buah pinggang nie tidak bolh minum air yg mempunyai kandungan mineral yg tinggi, dan air kene sukat setiap hari tp Alhamdulillah mak bolh minum air Mcm Bese dan DR pakar kata keadaan baik mak dan kesihatan Bdn dan kulit bukn Mcm penyakit buah pinggang alhamdulillah syukur sngt. Perkongsian dari keluarga sendiri

    ReplyDelete
  10. klau untuk anak autisma 1tahun 3 bulan. boleh mengunakan kinton. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya..untuk baby/kanak2 yang kena ekzema seperti kulit gatal2 sesuai ke menggunakkn kington untuk memulihkan ekzema atau kulit baby/kanak2 tersebut

      Delete
    2. Nak tanya..untuk baby/kanak2 yang kena ekzema seperti kulit gatal2 sesuai ke menggunakkn kington untuk memulihkan ekzema atau kulit baby/kanak2 tersebut

      Delete
    3. ekzema sgt sesuai .. alhamdulillah adiq saya guna .. makin kurang .

      Delete
    4. ekzema sgt sesuai .. alhamdulillah adiq saya guna .. makin kurang .

      Delete
    5. Try krim gatal yg dijual di fb...saya dah try..sgt mujarab

      Delete
  11. Adakah mama yg pregnant dan hb bawah 9 yg pernah guna produk ni? Selamatkn utk mama n kandungan?

    ReplyDelete
  12. Adakah mama yg pregnant dan hb bawah 9 yg pernah guna produk ni? Selamatkn utk mama n kandungan?

    ReplyDelete
  13. Suami dlm wad icu, hanya minum susu melalui tiub yg disalurkn ke lubang hidung dn terus ke perut dia bagaimana cara nk bgi dia air kington ni.

    ReplyDelete
  14. Bagaimana saya boleh dapat air kington ini sebab saya sakit buah pinggang tahap 4 kata dr hospital teluk intan

    ReplyDelete
  15. Berminat order produk kington boleh whatsapp saya hana 01110674108

    ReplyDelete
  16. anak lelaki saya diserang sawan dia berumur 15tahun.
    sepertimana perkongsian dalam youtube itulah yg berlaku terhadap anak saya. Teringin mencuba supplement ini.

    ReplyDelete
  17. Berminat order produk kington dan lain lain produk Elken boleh whatsapp saya hana 0197564108 @ 01110674108

    ReplyDelete
  18. Untk suspek atau penghidap Hepa B.. Boleh kh ambil plasma kingtaon ni sebagai ubat rawatan

    ReplyDelete
  19. Isteri saya berumur 57 Tahun.Disahkan oleh doctor mengalami lukimia kanser darah akibatnya darah kuningnya menjadi rendah sehingga 7. Darah putih Dan merah juga rendah.Dia juga telah dikimo sebanyak Lima kali.sekali kimo mengambil Masa 12 jam.Soalan Saya apakah syor elken bagi membantu isteri Saya agar kembali pulih.Isteri sayaSjua ahli Elken Mohon pencerahan 0108806800.Terima kasih.

    ReplyDelete
  20. untuk gastrik gerd ok tk klau amalkan Kington?

    ReplyDelete